Van, aki a bankban tartja és van, aki a matrac alatt.

Pénzünk kreatív útvonalakon is biztonságba kerülhet. Alternatív módszerekkel akár egy kávésbögrében is gyűjthető. De úgy tűnik, hogy a személyes és biztonságos, digitális Starbucks számlán igazán hasznos helyen landol. Ezt bizonyítják a számok is.

 

Csillagok és dollárok – ez a Starbucks!

A 2016-os évben emberek 1,2 milliárd dollárt töltöttek fel Starbucks kártyájukra, mobil applikációjukkal.  A Starbucks-hoz több pénz érkezett az ügyfelektől, mint amennyi egy közepes méretű amerikai bankban áll készenlétben bankbetétek formájában.

A számok óriásiak, a Startbucks 12 millió aktív és igen hűséges amerikai vásárlót tudhat magáénak. Mára vásárlóik 41%-a használja feltöltős Starbucks kártyáját fizetésre, 24%-uknak pedig a mobiltelefonja is elég ahhoz, hogy megrendelje, kifizesse és megigya kedvenc kávéját. És itt következik be a nagy áttörés!

A Starbucks 2011-ben kezdte fejleszteni okostelefont használó fizetési rendszerét, azóta közel tízmillió vásárló töltötte le magának ezt az appot. Ma az USA-ban minden héten legalább ötmillió tranzakció történik a Starbucks appon keresztül. Ez a mobil alkalmazás szorosan kapcsolódik vásárlói hűségprogramhoz, a Starbucks 8 millió kitartó vendégének ajánl gyűjthető csillagokat, sok kedves figyelmességet, ajándékot és folyamatos kedvezményeket.  A Starbucks amúgy irtó drága, de a trend töretlen, megéri többet fizetni azért, ami menő. Az appos-kártyás fizetéssel pedig még spórolni is lehet.

 

„Money makes the world go around”, azaz a pénztől forog a föld

Ha mégsem tudod elképzelni a készpénzmentes világot, nem vagy ezzel egyedül, mert a világ összes pénzügyi tranzakciójának 80%-a még mindig készpénzben történik. A kifizetésekre a legutolsó ingyenes és anonim alternatíva a készpénz – a bankónak továbbra sincs szaga. Az emberek ugyan egyre jobban kedvelik a bankkártyák és hitelkártyák használatának egyszerűségét, de a kártyahasználat költségei egyre magasabbak.  A bankoknak sokba kerül az ATM-ek üzemeltetése, és ezt a költséget a vásárló fizeti meg. Az üzleteknek szintén magas költséget jelent a készpénz biztonságos tárolása és szállítása az eladóhely és a bank között, és ezt persze ők is igyekeznek átruházni vásárlóikra. Mégis az elmúlt öt évben, világszerte legalább 20%-kal nőtt a bankszámlák száma. Betesszük a pénzünk, kivesszük a pénzünk, és dicsőítjük tovább a készpénzt. De mennyi vele a macera?! Ráadásul a cash, ez a dicső papírdarab bármikor elveszíthető, átkerülhet olyan zsebbe, amelybe nem mi küldtük.

 

Digitális világban elektronikus pénztárca

Szemmel látható, kézzelfogható okai vannak annak, hogy a világon egyre népszerűbb a mobil fizetés. És ez már nem is a jövő zenéje. Kína például még az USA-nál is sokkal nagyobb eredményeket ér el abban, hogy az embereket rávegye a mobilpénztárcák használatára. Nagy terhekkel bünteti, és magas költségekkel terheli a készpénzt használókat. Egyre több, technikailag is felkészült piaci szereplő szövetkezik egymással arra a feladatra, hogy a világ körforgását a digitális pénz útjára állítsa át. Ezt egyre jobban is csinálják, mert az üzleti élet jelentős megtakarításokat szeretne látni. A világ spórol. Időt, energiát és pénzt. Főleg pénzt!

Dübörög a 21. század digitális gazdasága. Amerikai közgazdászok 2017-re 90 milliárdos forgalmat jósolnak mobil fizetési eszközökön. (Ez a szám 2012-ben még csak 13 milliárd dollár volt!) Szakértők megesküsznek rá, hogy jövőre ezt a hatalmas pénzforgalmat igenis le fogjuk bonyolítani okostelefonjainkra letöltött elektronikus pénztárcáinkkal. 

 

Otthon felejtetted a pénztárcád? – sebaj! Otthon felejtetted a mobilod? – Te jó ég!

Mintha cipő nélkül lépnél ki az utcára. De komolyan! A mobil korunk legszenzációsabb találmánya...

Van, aki a bankban tartja és van, aki a matrac alatt.

Pénzünk kreatív útvonalakon is biztonságba kerülhet. Alternatív módszerekkel akár egy kávésbögrében is gyűjthető...

Fekete-fehér nem túl csinos négyzetek, pixelekből összeállított kétdimenziós grafikus kódrendszer.

Nem látszik trendinek, és első ránézésre fel sem fedezhető rajta a csúcstechnológia. Pedig nagy dobás a QR-kód. De vajon tudjuk-e, valójában mi az, és mire való egyáltalán?

Go!Store kártya